maandag 14 mei 2012

GESLAAGD !!


Maandag 14 mei heb ik mijn landelijke examen goed kunnen afsluiten. Het examen werd afgenomen op de Mölle van Bats in Veessen, bij Gerrit Kouwehoven.
Ik ben geslaagd!
Ik moest als laatste van de 4 kandidaten, het was een lange dag van wachten. Het weer was mooi en er was voldoende wind. Wat wil een aankomend molenaar nog meer? Tijdens het examen was het natuurlijk spannend. Gelukkig hebben de 3 examinatoren in hun wijsheid besloten dat het voldoende was en mocht ik met een diploma rijker naar huis. De afgelopen 2,5 jaar waren leuk, leerzaam en ben ik beheerder van een molen geworden. Heb je eventueel ook belangstelling voor het Gilde van Vrijwillige Molenaars en wil je de opleiding volgen? Neem gerust contact met mij op. Wij kunnen altijd nieuwe collega’s gebruiken. Ik moet wel zeggen, het betaald slecht – het is en blijft vrijwilligers werk, maar wel één met een gouden randje. Je mag dan draaien op één van de 1100 wind aangedreven molens van Nederland.

De dag daarna heb ik de feestversierselen in de top gezet - het was nu ook voor het dorp duidelijk - de molenaar is geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten