zondag 20 februari 2011

19 februari 2011, Foto's van de restauratie gevonden!

Stellingdeur en kuip
Deze avond ben ik op internet gaan zoeken naar meer informatie over de molen Houdt Braef Stant. Helaas is er beperkte informatie te vinden. Gelukkig vond ik wel een fotoreportage van Jan-Derk Koudijs, van de Vereniging De Hollandsche Molen. De foto's zijn genomen op 8 Juni 2010.
http://www.flickr.com/photos/molns/page33/

Na deze foto's bekeken te hebben, heb ik nu zelf een idee hoe deze molen aan de binnenzijde er op die datum er uit zag, aangezien ik de molen pas a.s. woensdag zal bezoeken. Ik heb van Jan-Derk twee foto's uit zijn serie "geleend"

Doorzicht van de molen
Ik heb Jan-Derk een verzoek gedaan om de overige foto's legaal te mogen gebruiken.

Je ziet de steenzolder met stellingdeur. De andere foto laat een doorzicht zien, waarbij het opvalt dat je van de steenzolder direct met de lange ladder doorloopt naar de kapzolder.

Inmiddels heb ik de goedkeuring van Jan-Derk en zal ik deze foto's meenemen in een foto overzicht van de molen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten